
Μαθηματικά
Το μαθηματικό υλικό ανταποκρίνεται πλήρως στη μαθηματική λειτουργία του ανθρώπινου νου. Η δρ. Μοντεσσόρι διέκρινε το μεγαλείο και τις εκπληκτικές δυνατότητες του παιδικού νου (0-6 ετών) και παρατήρησε πως ο ανθρώπινος νους είναι μαθηματικός από τη φύση του.
Το παιδί εξασκείται στο μαθηματικό τρόπο σκέψης ήδη με τη χρήση του υλικού των αισθήσεων στο οποίο ταξινομεί, μέσω των αισθήσεων του, τις πληροφορίες που λαμβάνει από το περιβάλλον. Επίσης, κατανοεί και αποκτά τη λυδία λίθο για αφηρημένες μαθηματικές έννοιες, όπως μάκρος, βάρος, μέγεθος, ύψος, διάμετρος, σχήμα κ.α.
Επιπλέον η δρ. Μοντεσσόρι έχει κατασκευάσει ένα επιστημονικό, αναπτυξιακό αλλά παράλληλα και αισθητηριακό μαθηματικό υλικό, προκειμένου το παιδί να κατανοήσει πλήρως έννοιες της αριθμητικής και άλγεβρας.
Το υλικό των μαθηματικών αποτελείται από:
“Οι μαθηματικές τάσεις του παιδιού καταπιέζονται, ίσως επειδή του λείπουν οι ευκαιρίες και αυτό έχει επιπτώσεις στη μετέπειτα πρόοδό του.„
–Μαρία Μοντεσσόρι
Το παιδί μέσα από αυτό καταφέρνει:
- Να εξασκήσει την μαθηματική λειτουργία του νου.
- Να εισαχθεί στα μαθηματικά, άλγεβρα, αριθμητική και γεωμετρία.
- Να κατανοήσει και να προσαρμοστεί στον κόσμο.
- Να εμπλουτίσει το λεξιλόγιό του.
- Να κοινωνικοποιηθεί και να επικοινωνήσει με ακρίβεια.